Warsztaty z fotografii marketingowej

Czternastoosobowa grupa rolników i producentów, pod okiem specjalistek z zakresu fotografii kulinarnej i produktowej, została przeszkolona w zakresie fotografowania swoich produktów, a także ich promocji w mediach społecznościowych i na stronach www. Warsztaty „Fotografia marketingowa – innowacje w dolnośląskim przetwórstwie” zostały zorganizowane 20 kwietnia w DODR we Wrocławiu.

Do zrobienia dobrego zdjęcia potrzebny jest nie tylko doskonały, regionalny i zdrowy produkt. Jego prezentacja w internecie jest równie ważna, jak jakość czy cena. Najważniejsze jest pokazanie produktu takim, jakim faktycznie jest oraz tworzących go ludzi. Ludzi, którzy często pracują z całymi rodzinami, aby własnoręcznie, w domowych warunkach wytwarzać zdrową żywność wysokiej jakości.

Odpowiednie umiejętności, do których należy robienie dobrych zdjęć, ułatwia rolnikom i producentom sprzedaż. Prezentacja i promocja produktów w internecie nie jest prosta. Okazję, by się o tym przekonać mieli uczestnicy warsztatów podczas spotkania z fotografką Moniką Pazdej. Pani Monika specjalizuje się w fotografii kulinarnej i produktowej, a jej praktyczne rady i wskazówki pokazały, że nie taki wilk straszny. Wystarczy odpowiednio się przygotować. Profesjonalne fotografie przyciągają bowiem odbiorców.

Promocja w social mediach

Jak się poruszać po mediach społecznościowych? O tym jak to robić, uczestnicy warsztatów rozmawiali z fotografką kulinarną i produktową oraz  specjalistką od social mediów Moniką Szeffler z firmy Food Foto. Wątpliwości i niejasności było wiele. Warto wiedzieć na co zwrócić uwagę podczas prezentowania zdjęć i tworzenia opisów na stronach internetowych oraz profilach portali społecznościowych, a także co najbardziej interesuje klientów, dla których zakupy przez internet stały się codziennością.

„Jemy oczami” to dziś nie tylko hasło, ale i marketingowa strategia. Marketing i sprzedaż produktów w sieci stale się rozwija, a producenci i rolnicy z terenu Dolnego Śląska podążają za zmieniającymi  się potrzebami klientów.

Dobre zdjęcie, czyli jakie?

Teoria to nie wszystko. Uczestnicy warsztatów uczyli się robić zdjęcia swoich produktów pod czujnym okiem fotografek. Używali do tego sprzętu, którym fotografują na co dzień, biorąc pod uwagę m.in. na światło padające z odpowiedniej strony,  ułożenie czy proporcje. 

Celem warsztatów było podniesienie poziomu wiedzy producentów rolnych w zakresie innowacyjnych rozwiązań w rolnictwie. Warsztaty pokazały jak zaprezentować swój produkt w internecie, jak podkreślić jakość produktów regionalnych, a także jak zdobyć i utrzymać zaufanie klientów, a w konsekwencji pomóc rolnikom w sprzedaży żywności.

Wszyscy uczestnicy otrzymali profesjonalne zdjęcia swoich produktów, wykonane przez fotografa specjalizującego się w tej dziedzinie.

Projekt opracowany przez Dolnośląski Ośrodek Doradztwa Rolniczego z siedzibą we Wrocławiu. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020. Instytucja Zarządzająca Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 – Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Warsztaty organizowane są w ramach operacji do realizacji w Planie Operacyjnym Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich na lata 2022 – 2023. Dotyczy Sieci na rzecz innowacji w rolnictwie i obszarach wiejskich (SIR) dla województwa dolnośląskiego.

Katarzyna Cymbała, DODR