Nasz miesięcznik

Wydawnictwa do pobrania

Katalog agroturystyczny

 

Zagrody Edukacyjne

 

 

Reklama

Relacje

Innowacyjne rozwiązania w dolnośląskiej enoturystyce – Marketing i enoturystyka w winnicy - relacja
Zmodyfikowano: 11.03.2021

 

Walory krajobrazowe i klimatyczne Dolnego Śląska sprzyjają uprawie winorośli i rozwojowi enoturystyki, czyli szczególnego rodzaju turystyki wiejskiej. Enoturystyka to zdecydowanie coś więcej, niż poznanie procesu produkcji ulubionego trunku. To możliwość spędzenia czasu na łonie natury z przyjaciółmi, rodziną, dziećmi czy skorzystania z dodatkowych atrakcji oferowanych przez gospodarzy. Za każdą wyprodukowaną w winnicy butelką stoi człowiek, którego historię możemy poznać podczas wizyty w winnicy.

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom dolnośląskich winiarzy, w dniach 25-27.11.2020 r. Dolnośląski Ośrodek Doradztwa Rolniczego z siedzibą we Wrocławiu zorganizował trzy szkolenia online „Innowacyjne rozwiązania w dolnośląskiej enoturystyce – Marketing i enoturystyka w winnicy”, we współpracy ze Stowarzyszeniem Winnice Dolnośląskie.

Podczas pierwszego dnia szkolenia 25.11.2020 r., redaktor naczelny „Fermentu” Tomasz Prange-Barczyński zaprezentował dobre praktyki i rozwiązania w innych krajachoraz przedstawił elementy, na które trzeba zwrócić uwagę przy tworzeniu oferty enoturystycznej. Następnie Piotr Pietras, jeden z najlepszych somelierów na świecie doradził, jak dobrać odpowiedni kieliszek do wina.

Drugie szkolenie upłynęło pod hasłem marketingu. Dziennikarka Patrycja Nawrocka i krytyk winiarski Kuba Janicki rozmawiali o tym, jakie wino piją Polacy, dlaczego promocja jest ważna i które narzędzia są najbardziej skuteczne oraz czy etykieta ma znaczenie.  

Trzecie i ostatnie szkolenie dotyczyło promowania produktu lokalnego. Promotor kulinarny Bartosz Wilczyński opowiedział, na co należy zwrócić uwagę, aby umiejętnie budować lokalną markę. Na zakończenie Katarzyna Korzeń, prowadząca działalność enoturystyczną w swojej Winnicy Siepietnica i założycielka Enoportalu pokazała na co zwrócić uwagę podczas przygotowania oferty. Każdy gospodarz przyjmujący turystów powinien wiedzieć, jak przygotować się do podejmowania gości, aby wracali do winnicy i polecili ją znajomym.

W szkoleniu wzięło udział łącznie 45 osób, które już prowadzą działalność enoturystyczną lub były zainteresowane rozszerzeniem swojej oferty, w tym mieszkańcy obszarów wiejskich, rolnicy, właściciele gospodarstw winiarskich, doradcy, osoby zainteresowane podejmowaniem i rozwojem przedsiębiorczości na obszarach wiejskich oraz wdrażaniem innowacyjnych rozwiązań na obszarach wiejskich.

Z materiału nagranego podczas trzech szkoleń online powstanie film szkoleniowy, który będzie dostępny na stronie Ośrodka oraz Stowarzyszenia.

Operacja współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Schematu II Pomocy Technicznej „Krajowa Sieć Obszarów Wiejskich” Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020. Instytucja Zarządzająca Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 – Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Operacja opracowana przez Dolnośląski Ośrodek Doradztwa Rolniczego z siedzibą we Wrocławiu w ramach operacji do realizacji w Planie Operacyjnym Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich na lata 2020-2021. Dotyczy Sieci na rzecz innowacji w rolnictwie i obszarach wiejskich województwa dolnośląskiego (SIR).

Izabela Michniewicz DODR

Galeria zdjęć